Seřízení řídítek, páček na motorku, zadní brzdy, průvěsu, a řetězu patří k základním úkonům před první jízdou

Řídítka
Každému vyhovuje jiná pozice, pro první jízdu je však optimální zvolit základní držení, kdy je vidlice v jedné lajně s řídítky. Ta se mohou ovšem posouvat vpřed, nebo vzad, což ovlivňuje především výška jezdce a dostatek jízdních zkušeností. Čím vyšší postava, tím jsou řídítka více posunutá vpřed.
kočka na motorce.jpg
Páčky
Páčky na motorku (brzdové a spojkové) rovněž vyhovují každému jezdci jinak. První nastavení by však mělo odpovídat předepsanému vzoru, což je přibližně poloha předloktí v jedné rovině s pozicí páček. V zásadě platí, že by se obě páčky měly dát snadno používat v sedě, ale i ve stoje. A neměly by být extrémně dotaženy k trubce řídítek, aby se při náhodném pádu motorky nezlomily, ale pouze pootočily.
motorka u stromu.jpg
Řadicí páka
Ta by měla vytvořit se stupačkou jednu rovinu. U obuvi s vyšší špičkou se doporučuje páku posunout více vzhůru, ale podstatné je, abyste si vyzkoušeli řazení jak v sedě, tak zároveň ve stoje. K vizuální kontrole polohy páky vůči stupačce pomůže např. montážní T-klíč.
kolo motorky.jpg
Poloha zadní brzdy
Ta se doporučuje posunout o několik cm do vyšší pozice vůči stupačce. Lépe se tak stroj ovládá v zatáčkách, což umožňuje mírně posunuté těžiště těla směrem vzad. Opět zde platí pravidlo raději vícekrát vyzkoušet na zkušebním oválu ještě před tím, než vyrazíte na silnici. Současně s polohou brzdy je nutná kontrola brzdových destiček, které u ojetých strojů mohou být sjeté.
Dráty, niple, pneumatiky
Jestliže vlastníte nový motocykl, jejich častými problémy jsou povolující se dráty a niple. Měli byste je zpočátku kontrolovat po každé delší jízdě a dotahovat šrouby. Nezapomeňte na tlak v pneumatikách podle doporučení výrobce. Nové motorky jej mívají zpravidla o něco vyšší.
Průvěs
Průvěs konstrukce stroje je jedním ze základních parametrů. Jeho velikost najdete v manuálu od výrobce. Pokud manuál nemáte k dispozici, zjistíte jej naměřením vzdálenosti zadní osy od zadního blatníku. Měříte jej tehdy, kdy je motorka v klidu na stojanu, bez zátěže. Po usednutí do sedadla a zapření do stupaček by odchylka prověšení konstrukce od základní míry měla činit v optimálním případě zhruba 100 mm. U velké odchylky je pak třeba přenastavit tlumič, případně vyměnit pružinu. U nových motocyklů si pružiny musí nejprve dosednout, tak měřte průvěs zpočátku častěji.
Řetěz
Měl by být napnutý tak, jak uvádí manuál. Někteří zkušení jezdci jej kontrolují tak, že u motorky na stojanu bez zátěže by se měly mezi kyvnou vidlici a řetěz vejít celkem 3 prsty.